lördag 6 mars 2010

En övermatningsmojäng

En liten manick som inte var medveten om att jag ägde är övermatningsmojängen. Detta är övermatningsmojängens lovsång. När jag skulle börja sy brallor här hemma inventerade jag lite bland symaskinsprylarna, och fann denna mojäng. Jag tänkte att den kanske skulle kunna hjälpa mig lite när jag ville ha snygga stickningar på byxorna. Så jag testade lite.

Till en början blev det inte helt bra. Det var svårt att få till trådspänningen så att det inte skulle bli lurvigt på baksidan. Jag fick helt enkelt spänna tokhårt.

När jag väl lärt mig att använda övermatningsmojängen blev det fantastiskt snygga sömmar, om jag får tycka lite själv :)

Efter en dags hårt arbete är jag klar så långt jag kan komma. Muddväven ligger ju tyvärr kvar i skolan, så jag får starta upp något nytt projekt så länge. Men det var ju inte dit jag ville komma med detta inlägg, utan jag ville säga att det borde vara i det närmsta en rättighet att ha en övermatningsmojäng!

2 kommentarer:

  1. Smart mojäng. Det hade de nog inte kommit på när min urgamla maskin tillverkades... Så jag får väl glatt använda rynktråden istället.

    Byxorna ser finfina ut!!! Heja heja.

    SvaraRadera
  2. övermatningsmojäng? tell me all about it!

    SvaraRadera