fredag 19 mars 2010

Sömnad och metall inlämnat

Eller utställt kanske jag ska säga. Inlämningen av metallslöjden skulle bestå av något drivet, en öppen, lödd volym, och en hermetiskt sluten volym (samt att det skulle förekomma både hård- och mjuklödning). Det blev mest provbitar för mig. I min utställning finns den öppna volymen, vilket är kuben till höger. Det finns två slutna volymer, en mjuklödd, den lilla ståltingesten som ser ut som en mus, eller en hyvelmoj, eller en mc-tank, eller en motor eller en droppe (Vi har spekulerat i vad det kan vara. Jag hävdar att det är en provbit), samt ett slutet mässingsrör som luktade som en gammal unken trumpet när det kom ut betbadet och jag smärglade det. Uss. Resten är drivna föremål; en bit kupad aluminium, en amaryllis eller nåt, och en liten kopparbit som jag bankade till för att ha något att leka med färg på.


De saker jag sytt till utställningen är (i bilden ovan): Stickfodralet och stickpåsen. Det finns bättre bilder på båda här i bloggen. På bilden nedanför syns brallorna och slöjdfrökenförklädet. Jag sydde också provlappar på alla de sömmar som var obligatoriska, så det fick dockan ha på sig så att hon slipper frysa. Hon har några av fleece på ryggen för säkerhets skull. Det är ju aldrig bra att bli kall när man står så där i draget mellan två dörrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar