tisdag 1 juni 2010

Golvläggare, jajjamen!

När färgen torkat så pass att den gick att röra vid utan att kladda (den har annars 12 timmars torktid innan man kan måla över den) började jag med golven. Mosaiken var inte så svår att klippa till, och samma sak med akaciaträt som skulle ligga uppe på terassen. Sedan börjar då det svåra. För att kakla i badrummer med det jag har, behöver jag skära kakel, så det får vänta lite. I stället tog jag de små furufanerbitarna som jag fått av Kristin, och sågade till skapligt lika stora bitar, tvingade ihop till en bunt, och slipade kanterna tills de var så gott som identiska. jag tog sedan en spillbit som jag hade kvar från golv-och-tak-tillverkningen, och puslade ihop fanérbitarna till ett parkettgolv.

Därefter limmade jag dem på plats på skivan, sågade bort det som stack ut av fanérbitarna, och slipade golvet med sandpapper.

Därefter som familjen på besök. De hade varit i Linköping hos svärföräldrarna och fått med sig en gammal teakplanka som låg i svärfars virkesförråd. Jag började genast omsätta denna planka i en tjusig teakparkett i vardagsrummet på huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar