tisdag 1 juni 2010

Ljuset i tunneln

Ja, det berömda ljuset börjar synas borta vid horisonten. Jag har idag strukit huset med ett till lager färg efter att ha slipat bort de rinningar som blev efter förra lagret. Jag hade bättre penslar idag, med lite kortare borst. Det var lättare att kontrollera var färgen hamnar på det sättet. Jag har också arbetat med limpistolen för att sätta fast golven. Det gick riktigt bra, faktiskt. Jag brände mig bara på limmet en handfull gånger ;)

Här har jag också skruvat fast innertaket. Yttertaket sitter fortfarande löst i väntan på att jag ska ha med mig fiskelina i morgon och sy fast det i den bruna trikån. Yttertaket har idag blivit mer stabilt genom att jag har nitat det för att det inte skulle vara vasst och se ut som en bälta. Jag har även borrat mellan 15 och 20 hål att använda då jag ska sy fast det i morgon.Jag har även lagt dit ryan och de stenar som ska sättas på plats i morgon för att man ska få en känsla för hur det färdiga resultatet kommer att bli.


Jag har börjat med väggarna ikväll. Detta ska bli insidan.

2 kommentarer:

  1. Ooooooooh!! Det ser riktigt riktigt bra ut! :) Ska bli skoj att se på riktigt imorgon, och framförallt ska det bli kul att se det lite mer klart med väggar och allt :)

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut!
    Kan du komma hem till mig och tapetsera sen ;-)

    SvaraRadera