tisdag 1 juni 2010

Andra strykningen


Gårdagen började med att jag strök huset med ett lager snickerifärg ovanpå häftgrunden. jag trodde att den skulle vara enklare att måla med än den första färgen, men ack vad jag bedrog mig. även denna färg var ganska seg, och jag följde instruktionen, och lade på flödigt med färg. Problemet var ju att färgen rann när jag kommit runt hörnet, och inte stirrade på den längre (mycket busig färg, ja) så det blev tydliga rinningar på de släta ytorna, och gärna små färgbubblor i hörn och vinklar. Jag får helt enkelt slipa lite och lägga på ett till lager färg, trots att jag hade hoppats att det skulle räcka med ett lager grund och ett lager snickerifärj. Aja, det blir ju ordentligt gjort i alla fall. Någon taklagsfest verkar det ju inte bli idag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar