torsdag 3 juni 2010

Slutbyggt för denna gång

Idag var det redovisning på de individuella projekten. Jag kom ju en bra bit på väg, men inte riktigt ända fram. Redovisningen gick skapligt. Jag hade väldigt mycket att säga, eftersom huset har så många moment att berätta om, men kände att jag missade att berätta om en del saker. Taket till exempel, med kampen mot det rostfria stålet, och alla popnitarna, och hur man gör när man böjer masonit. Men, men... Det som sagts är sagt, och resten glömt.


Jag tror att detta är ett evighetsprojekt. Jag blir nog aldrig klar. När jag stod i trähandeln igår och skulle välja en siffra att sätta på huset, som ett gatnummer liksom, valde jag en åtta. Jag tycker att åttor är snygga, helt enkelt. Det slog mig sedan att åttan är en symbol för evighet. Det var ju förbaskat passande. De enda skillnaderna sedan förra inlägget är att allt sitter fast, stenar och ryor sitter, och taket är fastsytt hjälpligt. Fiskelinan tog slut när jag sydde, och Järnia hade fullkomligt tomt på fiskelinehyllan, så det får bli fastsytt färdigt när det kommit hem hit till mig. Badrummet har fått vitt kakel som jag använt vinkelslip för att skära till. Det var väldigt roligt att köra vinkelslip, handskar rekommenderas dock till alla som ska prova att skära kakel, emaljflisor i hög hastighet gör ont på knogarna.

Jag har också hängt på de väggar som jag tillverkade igår. Det ska bli väggar på framsidan också, men det får vänta. Tänkte att det skulle få bli lite fönster och maskinbroderi på dem också. Baksideväggarna är ju helvita, eftersom insidan skulle bli fina fondväggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar