tisdag 25 maj 2010

Takfunderingar

Då och då behöver jag vara hemma en dag för att ta hand om dottern, Ester, eftersom hennes pappa behöver jobba. Idag var en sådan dag. Då ester tar middagslur kan jag jobba lite på projektet. Idag vek jag en liten modell för att kunna fundera igenom dockhustakets upphängning. Jag började med att skissa upp hur jag tänkte mig att rummet som taket ska sitta på ser ut när man plattar ut det.

Detta viker jag ihop hjälpligt och ritar upp hur jag grovt tänker mig att taket ska formas.

Sedan monterade jag ihop rum och tak, och konstaterar att fackverks-tak-tanken blir lite svår, eftersom det är så många knäppa vinklar på rummet. Å andra sidan finns det fanska många bra fästpunkter på mitt husskelett, så jag tror att det kan räcka med att jag böjer den skiva som ska bli tak, och fäster i fem punkter. Jag får prova i morgon.

I morgon ska jag även ta itu med denna tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar