torsdag 11 februari 2010

Äntligen garn!

Igår tog jag och Linda en tur till Strikk för att botanisera lite bland garnerna, och jag hittade äntligen garner som jag kunde förlika mig med till mitt projekt. En grönbrun hög med ullgarn ska bli till ett par sockor. Jag provstickade det i går kväll och det var angenämt att jobba med. Min plan var ju att använda någorlunda närproducerat material, men det blev väldigt svårt att matcha med de kulörer jag bestämt mig för att ha på sockorna, så det fick bli Rauma finullgarn i 100% ull. Inte fullt så slitstarkt som syntetblandad ull, men det ska ju bli mys-ligga-på-soffan-och-dega-med-varma-fötter-strumpor, och huvudsaken är ju så att de är - ja just det - varma! Snyggt är det i alla fall, garnet.


Ni får gärna garva åt mig, men jag lyckades slarva bort bilen, och hittade inte tillbaka när jag skulle hem. Jag frågade en lapplisa, hon var till god hjälp. Inte hade jag blivit lappad heller :)

3 kommentarer:

  1. ahaaa, fint garn. sockor fast en ny variant.
    och *peka länge och skratta högt. hahahahahahaha, du tappade bort din bil, haha.
    :)

    SvaraRadera
  2. Mmm. Pinsamt, va. Att tillägga kan vara att jag har rätt så kasst lokalsinne. OCH vi gick runt kvarteret innan vi hittade till Strikk. FAKTISKT SVÅRT JU!

    SvaraRadera