fredag 5 februari 2010

Jag tror att det säger en del om mig som person...

... att tåget stod still på spåret i 45 minuter, men jag kom ändå i tid till kl 10, som överenskommet. Ett ypperligt tillfälle att sticka var det i alla fall. Ingen kollektivtrafik utan en stickning i väskan - skulle kunna vara mitt nya motto. Väl på plats hade jag lång startsträcka, så jag hjälpte Frida med hennes lilla limprojekt. Det tog en stund, men väl klar med det gjorde jag slag i saken och förvandlade mina fina ämnen till pinnved. Sedan var det limningsdags även för mig (och för många andra verkade det som. Det blev kvickt kö till limbänken. Nedan ses Kent i aktion. Mina små spraggar till pinnar ligger närmast kameran.


Längre än så kom jag inte med skåpet idag. Men jag trakterade cirkelsågen i alla fall. Den låter så arg på något sätt. Jag ska nog ge den en Prozak eller likvärdigt. Eller så vill den bara ha lite kärlek.

Ett par provlappar blev det förstås idag också. Här har vi en stump spetsstickning, några rutor, en fläta och lite mossa. I bakgrunden anas nästa veckas virkprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar