måndag 15 februari 2010

Ingen paus längre


Gårdagen ägnades åt de sista förberedelserna inför att stickningen ska komma igång på allvar. Jag gjorde ett stickfasthetstest som var fullt acceptabelt. Ett par millimeter diffade, så nog kan jag väl säga att det blev tjugosex maskor på tio centimeter. Sedan ökade jag med sex maskor (för att det skulle bli delbart med åtta), vek det hela på mitten och fortsatte med ett test av mönstret jag ritat.


Jag är nog mest nöjd med hur jag fick till plektrumen från den bruna tapeten på min mood board. Här i grönt på grönt.

3 kommentarer:

  1. Me like :) Det kommer bli görsnygga sockar!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas ju på det... Jag får nog försöka sitta med det en stund i skolan i morgon. När jag väl kommit hem, intagit någon form av middag, samt lagt barn finns det varken tid eller ork över till att komma igång. Måste få lite flow så att jag kan sitta på buss och tåg och så och sticka.

    SvaraRadera
  3. visst är man slut när man kommer hem?! och jag har inte ens några knott att sussa.. jösses, ni är mina hjältar mammorna!
    superfint mönster.

    SvaraRadera