lördag 13 februari 2010

En paus

Medan garnprojektet ligger till sig (det är ännu på rita-mönster-stadiet) tog jag och tränade lite virkning. Efter att ha virkat halva mössan två gånger, men insett att den fick väldigt märklig form, repat upp och börjat nästan från början igen, blev det helt ok.

Jag broderade lite på den också (eller vad det hette när man virkade kedjestygn, kan någon påminna mig?). Jag ser fram emot våren så att jag kan använda den, den är lite för luftig för att ha nu i kylan. Det är ju liksom stora virk-hål i den :D

Mönster - making it up as I go along
Garn - Drops Ice
Virknål: 8

(Tack Kristin för påminnelsen att man måste skriva upp vad man använt för material...)

5 kommentarer:

  1. snygg paus. och det ser ju väldans proffsigt ut när det står vad man använt för garn.
    ett svart halvtjockt som låg i vänsterhörnet av den översta lådan? kanske inte gick hem nej...

    SvaraRadera
  2. Vad snygg den var! Skulle också vilja virka en mössa. Hade du mönster eller du är så duktig att du bara kan köra?

    SvaraRadera
  3. Nej, jag hade inget mönster, utan jag hittade på lite medan jag virkade. det är ju mitt första virkprojekt någonsin, så jag är ju ganska nöjd :D Men så fick jag ju ta upp hälften ett par gånger också. Hihi.

    SvaraRadera
  4. jaha, ja men det är ju riktigt duktigt av dig att "kunna hitta på"´. såg att du också hittat mönstret på OS mössan, jag ska nog va och virka den... om jag hinner...

    SvaraRadera