onsdag 3 februari 2010

Provlappar och hippiegarn


Jag är en liten bit på väg med provlappsproducerandet, men långt ifrån så klar som jag skulle vilja vara. Två rätstickade för montering och en ljusblå muddvariant är klara. Lite mossa och lite fläta vorje ju trevligt att ha gjort också. Sådana bubblor som Frida gjort hade ju också varit kul. Det får nog bli lite stickning på fredag, trots att jag borde lägga hela dagen på mitt skåp. Trots heldag (nåja, efter att ha bussat runt i Eklanda, och blivit besviken på K-rauta - INTE varuhuset för hela huset) på Klangfärgsgatan idag, ser jag väldigt lite ljus i skåpstunneln. Min nemesis är en bräda. Det är bara att inse det.

Vi tog oss en tur till KarMa garn idag, Frida och jag. Nu är jag mycket inspirerad att börja på stickprojektet, eftersom en Zauberball fick följa med mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar