onsdag 3 februari 2010

Om skalor och stolar



Det slog mig plötsigt, när jag satt här i min sweatshop (där symaskin, dator och annat arbetsrelaterat står), att på mitt skrivbord står ju en sådan där liten en, en sådan som Jonas pratade om häromdagen. En sådan där liten, liten stol. Jag vill minnas att han sade att man oftast gör möbelmodeller i skala 1:7. Det stämde inte riktigt, utan 1:6 är denna stol (Det hade väl i och för sig varit lite humor om just denna stolsmodell varit i just skala 1:7, men så långt tänkte kanske inte den person som kom på idén med att sälja ministolar). Men jag insåg just varför jag med lätthet kunde relatera till de där små stolsmodellerna som han berättade om på rittekniken.

Det har ju stått en under näsan på mig länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar